23.03.2014

Subiektywny przegląd prasy


W dzisiejszym przeglądzie prasy pojawia się kwietniowe numery Elle oraz Harper's Bazaar. Są to dwa moje ulubione "modne" magazyny. Dziś pierwsze w kolejce jest Elle.
Na okładce widzimy Anję Rubik, ma na sobie rewelacyjną sukienkę Balmain. Gdy Elle Polska wrzuciło na swój fanpage zdjęcie nowej okładki byłam pod ogromnym wrażeniem. Ostatnimi czasy to ten magazyn przoduje w świetnych okładkach. Sesję z Anją wykonał David Vasiljevic, który jest autorem marcowej okładki Elle UK z piękną Lily Allen

Elle trendy namawia nas na trzeci wymiar, oswaja z frędzlami i inspiruje hiszpańskimi falbanami. Do mnie najbardziej przemówił trzeci wymiar, głównie za sprawą rewelacyjnej kolekcji Burberry z wypukłymi kwiatami. Wypukłości mogliśmy zobaczyć również w projektach Elie Saab oraz na pokazie Dolce & Gabbana.

Dział Elle projektant przybliża nam postać Tomasa Maiera, dyrektora kreatywnego Bottega Veneta. Projektanta rzadko widujemy w kolorowych magazynach, rzadko udziela wywiadów i bardzo ceni swoją prywatność. To Maier jest odpowiedzialny za wprowadzenie do mody plecionych kopertówek.
Wywiad czyta się błyskawicznie i świetnie przybliżył mi postać, o której wcześniej nie wiedziałam praktycznie nic.

Bardzo mnie wzruszył i zmusił do rozmyśleń tekst Hortense Manga "Tylko o mojej siostrze". Autorka opowiada o siostrzanej miłości Charlotte Gainsbourg ("Nimfomanka") i jej siostry Kate, która popełniła samobójstwo. Przeczytajcie. Koniecznie.

Oprócz rewelacyjnej sesji zdjęciowej z Anją Rubik, pojawił się również wywiad z modelką. Anja opowiada o medytacji, sztuce i "Project Runway". 

Kwietniowy Harper's Bazaar na swojej okładce również gości polską modelkę. Tym razem jest to piękna Magdalena Frąckowiak. Okładka jest fenomenalna! A Magda hipnotyzuje, ciężko oderwać od niej wzrok.

Harper's jest moją obowiązkową lekturą. Mam kilka swoich ulubionych działów i to one będą głównymi punktami subiektywnego przeglądu. Mowa o "24h z..." , "Trendy", "Moda" oraz "Raport z wybiegu".

W tym numerze spędzamy 24 godziny z Daphne Guinness. Daphne nie tylko przyciąga wyglądem, jest niesamowicie inspirująca. Fajna z niej babka. Żuje 10 gum Nicorette dziennie, wypija co najmniej 2 red bulle, nie przepada za pocztą elektroniczną i często pisze listy. 

Dział Trendy skupił się na połączeniu bieli ze złotem, frędzlach, kropkach, pastelach i kratce. Tym razem zachwyciła mnie biel. Mała czarna nigdy nam się nie znudzi, pozostanie ponadczasowa, ale mała biała to mój must have na cieplejsze dni. Do tego złoty zegarek i mogę podbić świat!

"Moda" opisuje nam historię najstarszego francuskiego domu mody- Lanvin! To już 125 lat. Wszystko zaczęło się w 1883 roku, kiedy to panna Jeanne Lanvin postanawia stworzyć własną markę. Lanvin słynie z kapeluszy, kolekcji dla dzieci i sukienek w stylu belle epoque. Od 2002 roku dla Lanvin projektuje Alber Elbaz, który do francuskiego domu mody wprowadził romantyzm i bajkowość.

W raporcie z wybiegu obserwujemy projekty na wiosnę 2014. Widzimy migawki z wybiegu Versace, Schiaparelli, Chanel, Dior oraz wielu innych. Mnie najbardziej zachwyciła kolekcja Chanel. Karl przedstawia nam pastele, nowoczesność i... trampki.

Jeżeli kochacie modę, chcecie być na bieżąco, te lektury są na liście obowiązkowej.

10 komentarzy:

  1. Dawno nie kupowałam żadnych gazeciorek :)
    Twój przegląd subiektywny bardzo przypadł mi do gustu :)
    Chyba jutro zaopatrzę się również w te pisemka :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo



    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez nie jestem z gazetami na bierzaca :/
    http://zielonoma.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  3. dużo fajnych rzeczy jest w tym numerze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam Bazar....Elle ktoś wykupił przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądałam Twojego bloga i robisz świetne zdjęcia! A co do gazet to nie czytałam, na nic ostatnio nie mam czasu, ale w wolnej chwili nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od paru ładnych lat nie kupukę gazet. Szkoda mi pieniędzy, a wszystko i tak znajdę w internecie ;)
    emmersonn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od kilku lat nie kupuję gazet ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne zdjęcia jak zawsze:*
    pozdrawiam serdecznie:*:*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytam tych gazet. Czasem w ręce wpadnie mi Joy albo Cosmopolitan. Na pewno nie są tak wyszukane, ale fajnie się je przegląda.
    Inspirujący pomysł na przedstawienie zdjęć :).

    OdpowiedzUsuń